tirsdag den 13. september 2011

Beklæd en æske

Jeg er generelt ret vild med æsker, kasser og deslige. En skotøjsæske bliver kun nødtvunget smidt ud, - og så er det som regel ikke min beslutning :-)

Så her er lige en DIY på hvordan du beklæder en æske, så den undgår at blive smidt ud.


1) placer din æske på parpiret og tegn udenom bunden af æsken med en blyant


2) Tip æsken op på siden, en side af gangen og tegn siderne af.

3) Tegn ombuk på alle øverkanterne af siderne (de skal foldes ned indeni din æske). På langsiderne tegnes desuden ombuk, der skal foldes om kanterne.


4) Klip ud og lim med spraylim. Jeg bruger altid M3 remount spraylim, som er meget nemt at arbejde med og som lige kan tages af igen, hvis man har fået sat emnet skævt på. Det er en dyr lim, men den rækker meget langt og kommer helt ud på alle kanter og i spidser, hvor en alm. lim er svær.

5) Placer din æske indeni din skabelon. Vend æsken og glat med en finger papiret ud, så overfladen er helt jævn.

6) Buk papiret ned om langsiden, glat papiret ud (klip evt. hjørnerne/kanterne til som på næste billede), fold ombukket ind i siderne og i toppen. Fortsæt med den anden langside og tilsidst de to korte sider.
 

 8) Og så er æsken færdig... Eller i hvert fald klar til at blive dekoreret.
(papiret har jeg forresten købt i søstrene grene. Små ruller med fint papir til ca. 3-4 kr. Kvaliteten er fin til at beklæde æsker med, fordi det er lidt kraftigere end almindeligt papir)

9) Jeg har klippet nogle stjerner og cirkler som jeg har pyntet æsken med. Delene er limet på med spraylim. TIP: når jeg limer små dele, så bruger jeg en reklame som underlag. Skal man lime mange dele, kan man bare bladre om til en ny side, næste gang man skal lime. Når man bruger spraylim er det nemlig vigtigt ikke at bruge samme underlag mere end en gang. (for så får man lim på forsiden af sit emne også!) Husk at man kun må bruge spraylim udenfor.



Og sådan ser resultatet så ud, flot ikke? Og så kan man jo bruge den som gaveindpakning, til små dimser, hæklenåle eller hvad der nu lige passer.



2 kommentarer: