tirsdag den 11. oktober 2011

Månedens fund!

Jeg blev så glad da jeg i går fandt den fedeste bog i genbrugen; nemlig bogen "Børnetøj du selv kan sy, 5-12 år". Bogen er fra 1979 og har komplette mønsterark. Den er i rigtig god stand og jeg har allerede planer om flere projekter fra bogen.


 Emilie skal have en badekåbe i denne stil. Hendes badekåbe er ved at være for lille til rigtig at putte sig i, så denne model er meget interessant!

Selvom Lauge kun er 3 år, så tror jeg godt jeg kan sy ham et par overtræksbukser i fleece, til at bruge under regntøjet her i efteråret. Modellen er rigtig sej og jeg tror sagtens jeg kan ændre den til at passe hans størrelse. Han bruger størrelse 4 år, så det er ikke de store ændringer.

Og så er disse hjemmesko i flere mulige varianter da bare for seje, - både til drenge og piger...

Og så er der også en masse andre seje og sjove modeller, som står på ønskesedlen. Men jeg må hellere tage et projekt ad gangen....

-----------------------------------------------

Vi har haft en rigtig dejlig weekend, så jeg vil gerne lige dele nogle billeder med jer:

På tur med mormor og morfar
Da Jon skulle arbejde, besluttede vi os for at vi godt kunne være i een bil! Så mormor måtte presse sig ned mellem de to autostole, til stor begejstring for ungerne (nogle gange skal det vel være træls at have den mindste bagdel??!!)

 Morfar og Lauge hånd i hånd. Dejligt syn....

Der var mange STORE vandpytter. Og de var dybe, - var flere gange nervøs for om vandet ville løbe ind i Lauges gummistøvler (Emilies har et længere skaft)

Der var en masse dejlige grene og pinde man kunne lege med.

Da vi havde gået ca. 4 km sakkede ungerne konstant bagud... Det er der vel ikke noget at sige til?


I dag har Jon og jeg knoklet med at få styr på vores arbejdsværelse. Vi må sande, at vi har for mange ting på for lidt plads, - kender I det? Jeg er jo lidt af en samler og det er Jon også.....
I oprydningengs navn er jeg i gang med et lille opbevaringsprojekt, som snart er færdigt. Indtil da, får I lige en appetit vækker


Så er I vist nogenlunde opdateret igen! Fortsat god aften og godnat til a -menneskerne :-)

Knus Carina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar