mandag den 13. august 2012

Almas lillebror Oskar

Emilies dukke Alma har fået en lillebror. Lauge blev enormt glad for sin dukke (som han fik lige op til ferien,- for ca. 4 uger siden), som han har døbt Oskar (kælenavn: Græskar). Han har rødt krøllet hår, fregner over næsen og blå øjne, ligesom sin dukkefar. 
Både Alma og Oskar har været med på ferie og har sovet i telt. De har hver fået deres egen lille kuffert med skiftetøj og nattøj, så de er blevet skiftet og leget med behørigt her i ferien. 

Alma har desuden fået nyt hår. Det lyder noget drastisk, men hendes hår var simpelthen for tungt til hendes krop, så jeg klippede det af og syede nyt hår på efter Tusindfryds metode. Det var Rikke, der opfordrede mig til at købe bogen "Tusindfryd dukker", efter hun selv har brugt den til hendes dukke. Det er en super fin bog, men den er for mit vedkommende mest brugt som inspiration.
Mine dukker er nemlig lavet efter mit eget mønster, men nu er håret altså Tusindfryd-style. Det giver et meget smukt resultat og det kan godt holde til at Lauge løfter sin dukke Oskar i håret, - så altså også holdbart!


Oskar er iført en trøje med koalabjørne på og et par cowboybukser. Trøjen er tilpasset mine egne dukker, som er en del større end Tusindfryds, men grund-ideen i mønsterene er inspireret af hendes mønstre fra bogen. Dukke Alma har en natkjole på med korte ærmer, som blev bestilt af Emilie inden ferien.

Vi har haft en super dejlig ferie og jeg har holdt HELT fri. Jeg har ikke engang fået blogget, hvilket er helt mærkeligt.... Men nu er jeg tilbage, - i hvert fald for en stund. Jeg skal som nævnt tidligere nemlig til at læse til lærer. Jeg glæder mig rigtig rigtig meget, men ved også at det bliver 4 hårde år som net-studerende. Derfor ved jeg heller ikke hvor meget jeg får blogget, men jeg vil gøre det så ofte som jeg kan overskue og føler lyst til det. Forhåbentligt ofte! Men måske mine indlæg bliver mere familieliv- og studie-prægede?

Knus Carina

2 kommentarer:

  1. hvor er alma og græskar altså fine, de passer godt sammen.

    held og lykke med studierne, håber da ikke de helt tager dig væk fra bloggen :)

    SvarSlet
  2. Tak, jeg er også ret glad for at jeg gav mig til at sy dukker, - det er så dejligt. Og det er endnu mere dejligt at se børnene lege med deres dukker!

    Jeg håber også meget på at jeg kan overskue både studier, job, krea-sysler og bloggen! Altså ved siden af familien selvfølgelig!

    SvarSlet