tirsdag den 24. januar 2012

Selvhærdende ler

Da vi skulle lave julegaver med børnene i år, skulle det være nemt og overskueligt. Derfor valgte jeg at vi skulle lave hvide ophæng i selvhærdende ler. Meget simpelt og alligevel sjovt for børnene at lege med udstikkere og ler. Gaverne blev heldigvis godt modtaget og nu synes jeg lile, at jeg ville vise lidt billeder fra da vi lavede dem.





De mange fine figurer blev isat fiskesnøre og nogle blev sat sammen to eller tre over hinanden. Det var børnene der frit kunne bestemme hvordan det skulle være og hvem der skulle have hvad. Jeg havde skrevet navnene på modtagerne på papir og så gik vi ellers i gang. Efter leret var hærdet skrev jeg diskret deres navn og årstal på med en sort filtpen.

Børnene synes det var rigtig sjovt. Generelt elsker de at lege med ler, så når jeg selv laver Fimo/ Cernit vil de altid gerne lave noget også. Jeg synes bare det er skønt at kunne dele min kreativitet med børnene.

Fortsat god eftermiddag og aften

Knus Carina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar