mandag den 17. oktober 2011

Termobukser og hue til Lauge

Så blev det da vist vinter.... Fredag morgen da jeg afleverede børnene, var det så mega koldt, at jeg bagefter kørte ud og købte termostof til overtræksbukser og hue til Lauge (i første omgang skulle jeg jo lige prøve mønsteret af). Og i dag går turen ud for at købe ind til Emilies sæt, for det er da for skønt med hjemmelavet termo tøj, der både er lunt og sejt (hvis man spørger mig)

Sættet er syet af mørkegrøn termo og små mønstret stof i brændte farver. Mønsteret er fra den lækre bog jeg fandt i genbrugen, se her.
Jeg har lavet min egen variation, hvor der kun er elastik i stropperne i stedet for spænder, så Lauge nemt selv kan tage dem på. Huen er også en variation af den originale opskrift, hvor jeg har syet to huer og vendt dem vrang mod vrang og syet kanbåndet på i underkanten tilsidst.

Emilies sæt bliver i rødt og lilla tror jeg. Termo stoffet findes nemlig ikke i så mange farver, men rød er en af de få.

Nå, vi må afsted. Senere vil jeg fortælle hvad vi ellers har lavet i weekenden :-)

Fortsat god dag

Knus Carina

3 kommentarer:

  1. Hvor er han sej. Lige klar til at hoppe ud i efterårsvejret (næsten)... 1000 tak for din blogaward...

    SvarSlet
  2. Det er jo lige sådan noget stof jeg leder efter! og i lige netop den farve...hvor har du fundet det henne?

    SvarSlet
  3. Hej! Det er bare købt i stof og stil. Hvis du ikke har en i nærheden, så kan man vist også købe over nettet. God sy-lyst :-)

    SvarSlet