tirsdag den 4. oktober 2011

Kastanje Sjov

Jon havde en fridag i dag, så da vi hentede børnene, cyklede vi forbi vores foretrukne kastanje-sted for at samle ind. Og det blev til en ordentlig posefuld. Lauge jublede for hver lille kastanje han fandt og det var ikke få! Da vi kom hjem var der dømt kastanje-dyr-tid og det var skønt. Kastanjerne ligger stadig på bordet og ser hyggelige ud. Begge børn har deres dyr med i seng.... Håber de holder... Ellers må vi lave nogle nye i morgen.
Her kommer en lille billedkavalkade med vores syslerier

Posen hældes ud på bordet... Det ser skønt ud!
 Emilie og Lauge kaster sig over godterne
 Emilies giraf med perle-halstørklæde og perle-hove.
 Lauge med hans samling kastanjedyr. En ko og to dinosaurer.
 "Se min fine dino"
 Emilie og jeg lavede lige nogle kastanje-fluer med vinger af papirclips. Emilie fik dog udbygget sin med perler på vingerne og fødderne. De vældig festlige :-) 
 Og så lige de klassiske edderkopper

Har i lavet kastanje-dyr?

4 kommentarer:

  1. Eih! hvor er det hyggeligt og sikke nogle fine dyr :) Hvad bruger I til at lave huller med, så tændstikkerne kan gå i? (aheem... det er meget lang tid siden, jeg har lavet kastanjedyr, men nu vil jeg altså rigtig gerne....)
    Håber dyrene overlever i sengen hos dine børn ;)

    SvarSlet
  2. Hej Carina
    Tak for en super hyggelig blog! Jeg har givet dig en blogaward, og hvis du har lyst kan du lege med her:

    http://retfravrangen.blogspot.com/2011/10/blog-award.html

    SvarSlet
  3. Camilla: tak for din søde kommentar! Vi bruger en syl. Det er en læder-syl, men mon ikke man kan bruge et alm. tykt søm? Tror faktisk det var det man gjorde i min bardom :-)

    SvarSlet
  4. Ej tak Maria! Hvor dejligt, jeg vil straks kigge på din blog :-)

    SvarSlet