torsdag den 5. april 2012

Påske sysler

Mig og ungerne har hygget os med at lave påskeæg a la Tina Dalbøge. Vi har hendes bog "førstehjælp til fantasien" og har lavet påskeæggene med vatrondeller, lim og maling. Jeg var i går ude og nørkle med min veninde Mette, som også har bogen, og da den lå åben på siden med disse påskeæg, så blev jeg også inspireret. Jeg modtog i går aftes en mms med et billede af hendes æg og nu vil jeg vise vores æg frem. De hænger lige nu på vore træ i stuen (et malet træ på væggen), derfor er der sorte pletter i baggrunden :-)

De flotte farver blandede vi i børnenes skåle og det så meget farverigt og festligt ud:

Her ligger æggene/ kyllinger og diverse sjove genstande til tørring på en bradepande

Det var en sjov og fedtet fornemmelse at lege med det våde vat og ungerne synes det var skønt at blive så beskidte på hænderne.

Her er vore tre små kyllinger. Først Emilies (6 år), så Lauges (3 år) og så min (32 år):




Her er ungernes påskeæg. Jeg nåede kun at lave et selv og det har jeg glemt at fotografere...







Og så en lille løve, som jeg lavede af resten af farverne. Det er gult i midten og så dyppet i orange i kanten.
Ansigtet er målet på med tusch.
Det var en super sjov aktivitet og pyntet er ret stabilt fordi der blandet lim i opløsningen. Derfor kan ophængene nemt gemmes til næste år, eller måsk sendes med gækkebrevene næste år? Tænker også på måske at lave en ægge-ranke i påskefarver!

God påske til alle :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar