mandag den 7. november 2011

Overskudsmor?

Jep, det var da lige det jeg var i dag! Efter en dag sammen med min kære veninde Lise og hendes skønne tvillinger, fik jeg sådan lyst til at bage pølsehorn (og ja, det var måske fordi hendes ældste søn fik et pølsehorn da han kom hjem fra børnehaven...)

Jeg kørte lige forbi efter nogle pølser på vejen om for at hente børnene og så gik vi i gang. Der var mel over det hele, men hvor var det hyggeligt. Og selv Lauge var ret god til at folde dejen omkring pølserne, - man kunne oftest "kun" se det halve af pølsestykkerne! (godt jeg lige kunne rette lidt på det da han havde lagt dem på pladen, - for de der "frie" pølsestykker bliver ret tøre og så må i selv gætte hvem der ikke gider spise dem... Et lille hint: hans navn starter med "L" og slutter med "auge")

Sammen bagte vi en enkelt portion og mens de så sig lidt tegnefilm fik jeg lige lavet 2 versioner mere. Se bare her, hvilke godter vi nu har i fryseren til de lækre madpakker:


Og jeg har endda taget billeder af mine opskrifter (Har selv lavet opskrifterne) så i kan prøve dem af hvis i skulle have lyst. Der er en del fedtstof i, hvilket gør at de bliver dejligt sprøde. Man kan sagtens bruge mindre, - det tror jeg, at jeg vil prøve næste gang. I de grove madbrød brugte jeg olie i stedet og i en mindre mængde og det er mere passende. Men der skal mere fedtstof til end man regner med, da de meget grove brød ellers nemt bliver tørre.




Nu fortjener jeg altså også at slappe lidt af!

Knus Carina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar