søndag den 6. november 2011

Børneteater festival

Vi var i går til børneteater festival på Kulturellen i Herning. Vi har været med de sidste 3 år og det er sikker succes hver gang! Det er et rigtig godt arrangement, hvor alle er velkomne til gratis at kunne se teater og prøve de mange aktiviteter. Desværre var der rigtig mange der havde planer om at skulle se det samme teaterstykke, så selvom jeg stod i kø 40 min. før (de deler billetter ud fra 30 min. før hver forestilling) forestillingen, var billetterne væk da jeg endelig kom forrest i køen. Så Lauge fik ikke set teater, for der var kun en forestilling for hans aldersgruppe meget senere på dagen og der var vi altså taget hjem igen. Men far og Emilie fik set to forestillinger og det var SÅ godt!

Imens var Lauge og jeg (sammen med Thea og mor-Stine og far-Theis) rundt på de forskellige værksteder. Vi fik lavet sokkedyr, - Lauge lavede 3 før tålmodigheden slap op, - og det er VIRKELIG imponerende! Dernæst var han inde og få lavet en gipsafstøbning af sin hånd. Også her var jeg virkelig imponeret over tålmodigheden!

Mens Thea blev færdig med sin afstøbning, var Lauge inde og male. Der var et stort lokale, hvor de havde dækket alle vægge med karton, som man kunne male på. Det var et stort fælles kunststykke.





Herefter ville lauge gerne males i hovedet og han valgte at han skulle være en giraf. Thea blev en sød mariehøne og de to morede sig vældigt. Det var dog lidt svært at koncentrere sig om at spise sin frokost når alt var så sjovt.



"High five"

Da vi kom hjem, var vi alle 4 trætte, så vi besluttede os for at lege biograf. Emilie lavede popcorn og slikskåle, sofaen blev slået ud og dynerne hentet. Og så var der dømt sofa hygge i stor stil.

Synes det har været en super skøn weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar