søndag den 1. juli 2012

En lille ny waldorf dukke + gratis mønster

Jeg er simpelthen blevet bidt af at lave disse fantastiske dukker. Jeg kan slet ikke stoppe igen og er endda gået i gang med at lave mine egne mønstre. Først har jeg lavet denne lille pige, i lyserødt velour. Hun er lavet, traditionen tro, i uld og bomuld og så har jeg fyldt lidt små glasperler i kroppen, for at give dukken lidt tyngde.


Hun er lavet med lukkede øjne og et lille smil. Jreg overvejer stadig om hun skal have røde kinder? Had synes du?

Her er så mønsteret

Mønstret er fotograferet på et A4 ark, så du har den korrekte størrelse, hvis du vil lave samme størrelse som mig. Ellers kan du jo printe den størrelse du har lyst til. Husk at lave kroppen før hovedet, så du har en størrelse at gå efter. (hovedet på min dukke var 11,5 cm i omkreds før det blev syet ind i "huen")
Hvis du gerne vil bruge mønsteret, så håber jeg at du vil linke til min blog. Og send endelig en besked når du laver et indlæg med din dukke, så jeg kan se hvad du får lavet :-)

Hvis du gerne vil have en mere udførelig beskrivelse af hvordan den er lavet, så skriv endelig.
Her er et link til hvordan du laver et hoved. Jeg laver ikke kroppen på samme måde som her, men der er gode billeder af hvordan man laver hovedet. Jeg laver også en næse, -det er dog ikke beskrevet her.

God fornøjelse :-)

Knus Carina

2 kommentarer:

  1. hvor er den sød, du er vist blevet fanget godt og grundigt i dukkeverdenen :)

    SvarSlet
  2. Ja det tør svagt antydes... ;-)
    Jeg tænker konstant på dukkeideer, hår, tøj.... Der er stadig meget der skal afprøves.

    SvarSlet